سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژنراتور سه فاز چیست

ژنراتور های سه فاز به از نظر قدرت خروجی توان بیشتری نسبت به ژنراتور های دیگر دارند و از نظر قیمت نیز قیمت بیشتری دارند و معمولا برای فعالیت های صنعتی استفاده میشوند. در ادامه به بررسی ژنراتور سه فاز و قیمت ژنراتور سه فاز خواهیم پرداخت.

معرفی دیزل ژنراتور سه فاز

ژنراتور سه فاز  جایگاه ویژه‌‌ای‌ در بین انواع موتورهای برق دارد. ویژگی متمایز آن توانایی تولید دو نوع ولتاژ 220 ولت و 380 ولت است. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند با گازوئیل و بنزین کار کنند. ژنراتورهای سه فاز اغلب برای مصارف خانگی خریداری می‌شوند. به خصوص اگر مصرف کننده‌های سه فاز در خانه وجود داشته باشد.

این دستگاه دارای یک استاتور و روتور (شفت) ثابت است که می‌چرخد ??و یک میدان مغناطیسی در سیم پیچ ها ایجاد می‌کند. در یک واحد سه فاز، سیم پیچ نه روی روتور، بلکه روی استاتور قرار می‌گیرد. سه سیم پیچ از این قبیل روی استاتور وجود دارد و نسبت به یکدیگر جابجا می‌شوند.

هنگامی‌که روتور می‌چرخد، شروع به تقاطع با میدان مغناطیسی سیم پیچ‌ها می‌کند؛ در نتیجه نیروی الکتروموتور تولید می‌شود. با توجه به اینکه این سیم پیچ ها در یک فاصله از یکدیگر قرار می‌گیرند، نیروی الکتروموتور دارای دامنه یکسانی است.