سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس دیزل ژنراتور

در دنیای صنعتی، دیزل ژنراتور‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل تولید برق در نظر گرفته می‌شوند. از این رو برای افزایش عمر مفید این دستگاه‌ها، سرویس و نگهداری منظم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مفهوم سرویس دیزل ژنراتور، به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که به منظور نگهداری و تعمیرات ژنراتورهای دیزلی انجام می‌گیرد.

هدف اصلی این اقدامات، حفظ عملکرد بهینه ژنراتورهای دیزلی می‌باشد. بطور کلی، این سرویس‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعویض روغن و فیلتر‌ها،
  • بررسی و تنظیم سیستم تزریق سوخت،
  • بررسی سیستم تهویه و خنک‌کننده،
  • بازرسی و تعمیر قطعات الکتریکی و الکترونیکی.
  • علاوه بر این‌ها، بررسی و تعمیر سیستم‌های جانبی مانند: سیستم تولید بخار، سیستم تزریق آب و غیره نیز، بخشی از آن هستند.

در واقع، انجام سرویس دیزل ژنراتور به صورت دوره‌ای و منظم، می‌تواند عمر و عملکرد ژنراتور را بهبود بخشد. ضمن اینکه هزینه‌های ناشی از خرابی‌های ناگهانی را هم کاهش می‌دهد. بنابراین، برای افزایش راندمان کاری و صرفه‌جویی اقتصادی، انجام سرویس دیزل ژنراتور به صورت منظم را توصیه می‌کنیم.

زمان مورد نیاز برای سرویس دیزل ژنراتور

زمان مورد نیاز برای سرویس دیزل ژنراتور، بستگی به وضعیت کاری، مدل و اجزای مختلف این دستگاه دارد. به عبارتی، بسته به نوع و شرایط استفاده، زمان مورد نیاز برای سرویس هر قسمت از دیزل ژنراتور متفاوت است. برای مثال، در صورت استفاده ژنراتور در شرایط سخت و در محیط‌های گرم و خشک، نیاز به سرویس و نگهداری بیشتری می‌باشد. همچنین، در صورت کارکرد مداوم ژنراتورهای دیزلی، زمان مورد نیاز برای سرویس نیز بیشتر خواهد بود.
بطور کلی، برای صحت اجرای سرویس دیزل ژنراتور، می‌توانید به دفترچه راهنمای ژنراتور و یا مشاور خدمات پس از فروش شرکت ماهنیرو مراجعه فرمایید.

تعمیر دیزل ژنراتور

تعمیر دیزل ژنراتور نیز یک فرآیند حیاتی در نگهداری از این دستگاه‌ها است. در طول این فرآیند، از ابزارها و فنون مختلف برای برطرف کردن مشکلات عملکردی ژنراتورهای دیزلی استفاده می‌شود. در واقع بدلیل اهمیت برق برای صنایع گوناگون، تکنسین‌ها و محققان همواره در رفع معایب و مشکلات این دستگاه‌ها تلاش می‌کنند. بعنوان مثال: یکی از مشکلات متداول در دیزل ژنراتورها عدم روشن شدن موتور است. در این حالت، تعمیرکاران باید کارکرد تمام قطعات برقی دیزل ژنراتور را بررسی کرده و عامل بروز مشکل را بیابند. معمولاً، علت این خرابی در رله بوده که می‌بایست رله را تعمیر و یا تعویض نمایند.
برخی از خطاهای متداول که نیاز به تعمیر دیزل ژنراتور را افزایش می‌دهند، عبارتند از: نقص در تأمین سوخت، عدم منظم بودن تعویض روغن، و نداشتن هماهنگی در سرویس و نگهداری منظم. با این حال، بروز مشکلات در دیزل ژنراتورها نیز مثل تمامی تجهیزات صنعتی، رخدادی قابل انتظار می‌باشد. مسئله مهم در رفع این مشکلات احتمالی، چگونگی مقابله با آن و تصمیم‌گیری صحیح است.