سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت روشن نشدن موتور دیزل در هوای سرد

در این مقاله درباره علت روشن نشدن موتور دیزل در هوای سرد و دلایل آن صحبت میکنیم. موتورهای دیزل با استفاده از احتراق خودبه‌خود سوخت دیزل برای ایجاد حرکت کار میکنند.

در این فرآیند، هوا در سیلندرها فشرده می شود و دمای آن به حدی می رسد که سوخت دیزل بدون نیاز به جرقه مشتعل می شود. با کاهش دمای هوا، این فرآیند دشوارتر می شود.

علت های اصلی روشن نشدن موتور دیزل

  1. کیفیت سوخت

    سوخت دیزل در دماهای پایین متراکم‌تر می‌شود و به سختی جرقه می‌زند. استفاده از سوخت دیزل مناسب برای فصل در دیزل ژنراتور می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند. سوخت دیزل برای زمستان معمولاً دارای نقطه اشتعال پایین‌تری نسبت به سوخت دیزل برای تابستان است.

  2. گرفتگی فیلتر سوخت

    فیلتر سوخت برای جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها به سیستم سوخت رسانی ضروری است. اگر فیلتر سوخت مسدود شود، می‌تواند جریان سوخت را به موتور محدود کند یا آن را کاملاً قطع کند.

  3. خرابی انژکتورهای سوخت

    انژکتورهای سوخت سوخت را به داخل سیلندرها تزریق می‌کنند. اگر انژکتورها مسدود شوند یا به درستی کار نکنند، می‌توانند باعث احتراق نامناسب سوخت شوند.

  4. خرابی شمع‌های گرمکن

    شمع‌های گرمکن سوخت را در دمای پایین گرم می‌کنند تا احتراق را آسان‌تر کنند. اگر شمع‌های گرمکن خراب شوند، ممکن است موتور برای روشن شدن مشکل داشته باشد.

  5. خرابی سایر اجزای سیستم سوخت رسانی

    سایر اجزای سیستم سوخت رسانی، مانند پمپ سوخت و شیرهای کنترل سوخت، نیز می‌توانند علت روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد باشند.