سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژنراتور استندبای چیست؟

ژنراتور استندبای، یک سیستم الکتریکی پشتیبان است که به صورت خودکار عمل می کند و در عرض چند ثانیه پس از قطعی برق، یک سوییچ انتقال برق خودکار بلافاصله بعد از قطعی برق، به ژنراتر دستور استارت می دهد و سپس بار الکتریکی را به ژنراتور منتقل می کند.

نحوه عملکرد ژنراتور

ژنراتور استندبای شروع به تامین برق مدارها می کند. بعد از وصل شدن برق شهری، سوییچ انتقال دهنده خودکار بار الکتریکی را  به برق منتقل می کند و به ژنراتور آماده به کار سیگنال می دهد تا خاموش شود.

سپس به حالت استندبای باز می گردد. این ژنراتورها برای آماده بودن در مقابل قعطی های بعدی برق، به طور هفتگی تست انجام می دهد و اکثر واحدها با گازوئیل، گاز طبیعی و یا گاز پروپان مایع کار می کنند.

این ژنراتورها معمولا با یک ATS یا سوییچ انتقال خودکار جفت می شوند که باعث آن می شود که در عرض ثانیه پس از قطعی برق شروع به کار کند.

نقش ATS یا سوییچ انتقال خودکار در عملکرد ژنراتور

در مورد نقش ATS یا سوییچ انتقال خودکار در عملکرد ژنراتور این طور می توان گفت که بعد از قطعی برق، تاسیسات شما را از شبکه برق اصلی برق می کند تا به تاسیسات شما آسیبی وارد نشود.

سپس پس از قطع ایمن تاسیسات شما از شبکه اصلی برق، سوییچ از ژنراتور می خواهد که شروع به کار کند و برق مورد نیاز تابلوی برق تاسیسات را تامین کند.

کاربردها و موارد استفاده از ژنراتور استندبای

این ژنراتورها نیز مانند سایر انواع ژنراتورهایی که در مقالات این سایت به شما معرفی کردیم، موارد استفاده گوناگونی دارند که عبارتند از:

از این سیستم های مولد استندبای می توان برای سیستم های ایمنی حیاتی مانند آسانسور در ساختمان های بلند، سیستم های حفاظت در برابر آتش سوزی، روشنایی اضطراری به محض قطعی برق و یا برای تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین استفاده از ژنراتورهای استندبای خانگی نیز رو به افزایش است و برق پشتیبان مورد نیاز  سیستم های HVAC ، سیستم های امنیتی و وسایل خانگی مانند یخچال ها، اجاق ها و آبگرمکن ها را تامین می کنند.