سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دیزل ژنراتور کوپله فابریک

دستگاه دیزل ژنراتور کوپله فابریک یک مولد برق قوی است که در زمان‌های بحران می‌تواند به خوبی انرژی مورد نیاز را تأمین کند. این مقاله در مورد چگونگی نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور کوپله فابریک صحبت می‌کند.

دستگاه دیزل ژنراتور کوپله فابریک دستگاهی قدرتمند و خوش ساخت است که برای تولید برق در محیط‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور بسیار آسان است. این دستگاه دارای یک موتور دیزل باکیفیت بالا و یک ژنراتور قدرتمند است که به صورت کاملاً هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند.

دستگاه دیزل ژنراتور کوپله فابریک با قابلیت‌های زیادی که دارد؛ مانند کنترل دقیق برق تولیدی، قابلیت تنظیم گستره فرکانس خروجی، نمایش وضعیت دستگاه بر روی یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی، سیستم اعلام وقفه برق و سایر عملکردهای امنیتی و اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه کوپله به دو یا چند دستگاه دیگر که به همان منظور استفاده می‌شوند متصل شده و به‌گونه‌ای تعبیه شده است که در صورت قطعی یا خرابی یکی از دستگاه‌ها بتواند به صورت خودکار شروع به کار کند و به تأمین برق مورد نیاز بپردازد.

چگونه دستگاه دیزل ژنراتور کوپله فابریک را راه‌اندازی کنیم؟

برای نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور کوپله فابریک شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  برای نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور ابتدا باید نقشه‌ای از طرح اتصالات دستگاه تهیه کنید. صحت این نقشه باید توسط مهندسین بررسی شود.
  • از قسمت فنی دستگاه به عنوان منبع نیروی الکتریکی و کابل‌های اتصالی برای تغذیه ژنراتور استفاده می‌شود.
  • برای نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور پس از فراهم‌کردن شرایط لازم باید قطعات آن را در محل خودشان قرار دهید و سپس با توجه به نقشه طرح کوپلینگ موتور و ژنراتور کابل‌های مربوطه را به هم متصل کنید.
  • پس از تکمیل نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور دستگاه را روشن کرده و با استفاده از دستگاه کنترل تمام پارامترهای اصلی مانند فرکانس، ولتاژ و جریان را روی دستگاه نمایش تنظیم کنید.
  • بررسی کنید که آیا هنگام نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور هیچ نشتی در سیستم دستگاه ایجاد نشود.
  • نحوه نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور، استفاده و عیب‌یابی از آن در دسترس است و باید به محض شناسایی هرگونه عیب اقدام به تعمیرات لازم نمایید.

 


مبانی سیستم سوخت دیزل

مردم به دلیل مصرف سوخت و تعمیر و نگهداری ساده به موتورهای دیزلی متکی هستند. از آنجایی که این موتورها شمع ندارند، این موتورها نیازی به تنظیم احتراق ندارند. علاوه بر ماشین‌ها و کامیون‌ها، تجهیزات دیزلی برای کامیون‌های تجاری، قطارها، لنج‌ها، قایق‌ها و ماشین‌آلات سنگین مانند بولدوزر، بیل مکانیکی.

موتورهای دیزلی چگونه کار می کنند؟


سیستم سوخت دیزل از طریق یک موتور احتراق داخلی (ICE ) کار می کند، به این معنی که احتراق سوخت و احتراق در داخل موتور رخ می دهد. در طول عملیات معمولی ICE در یک وسیله نقلیه، موتور مشتعل تا حدی انرژی حاصل از فرآیند احتراق را به کار تبدیل می کند. منبسط شدن گازهای حاصل از احتراق، پیستون را فشار می دهد و باعث چرخش میل لنگ می شود. این حرکت در سیستمی "به نام کوپلینگ به ژنراتور منتقل شده و ژنراتور را جهت تولید برق به چرخش در می آورد" یا در خودروها نیرو به چرخ دنده ها در پیشرانه منتقل و چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد.

سیستم سوخت موتور دیزل مقدار دقیقی از سوخت تحت فشار و اتمیزه شده را به هر سیلندر تزریق می کند. احتراق از مخلوطی از هوای داغ فشرده و سوخت رخ می دهد. برخلاف ICE گازسوز، موتور دیزلی برای احتراق نیازی به جرقه الکتریکی ندارد.

اجزای سیستم سوخت دیزل

سیستم سوخت دیزل بیش از موتور را شامل می شود. سایر اجزای ضروری عبارتند از:

  • مخزن سوخت: در حالی که مکان دقیق مخازن از یک مدل تا مدل دیگر متفاوت است، (مخزن سوخت معمولاً در سه نوع مصرف روزانه، هفتگی، ماهیانه ساخته میشود که مخازن سوخت روزانه در توانهای پایین معمولا داخل شاسی تعبیه میشوند.) در حالی که مخازن در خودروها در نزدیکی عقب خودرو و زیر یا درون قاب قرار دارد. این مخازن همچنین دارای صفحه فیلتر برای حذف ناخالصی ها می باشند.
  • پمپ سوخت: پمپ های انتقال مکانیکی و الکترونیکی به انتقال سوخت از باک به پمپ تزریق کمک می کنند.
  • پمپ تزریق: این قسمت سوخت را گرفته و آن را تا 40,000 psi (چهل هزار) تحت فشار قرار می دهد، سپس آن را به انژکتورهای سوخت می رساند تا قبل از سوزاندن اتمیزه شود.
  • انژکتورهای سوخت: این انژکتورها سوخت را به داخل منیفولد یا سیلندرهای ورودی انتقال می دهند. در حالی که این سیستم ها به طور سنتی مکانیکی بوده اند، نسخه های common-rail به طور فزاینده ای برای کاربردهای جاده ای محبوب هستند.
  • خطوط و اتصالات سوخت: یک خط سوخت دیزل، سوخت را از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می کند. به عنوان مثال می توان به خطوط ساخته شده از مواد سنگین وزن برای کاربردهای فشار بالا بین انژکتورهای سوخت و پمپ و گزینه های سبک وزن با حداقل فشار اشاره کرد.

ماه نیرو، ناجی خاموشیها با ژنراتورهای باکیفیت و ضمانت بیقید و شر

ماه نیرو به عنوان تاریخچه‌ای پربار در روشنایی و یکی از پیشگامان صنعت تولید دیزل ژنراتور  در ایران، با سابقه‌ای بیش از 4 دهه، همواره در تلاش بوده تا با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب، اعتماد و رضایت مشتریان خود را جلب کند. تخصص و تجربه این شرکت در کنار بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌ها، ماه نیرو را به انتخابی ایده‌آل برای تامین برق اضطراری در صنایع مختلف، بیمارستان‌ها، مراکز دولتی، مجتمع‌های مسکونی و ... تبدیل کرده است.

کوپل فابریک؛ تضمینی برای کیفیت و کارایی

ماه نیرو علاوه بر ارائه ژنراتورهای کوپل فابریک با برندهای معتبر جهانی، خود نیز در زمینه کوپلینگ موتور و ژنراتور فعالیت می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصان مجرب و تجهیزات پیشرفته، دیزل ژنراتورهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا را به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

 


دیزل ژنراتور کامینز پاور

دیزل ژنراتور کامینز یکی از محبوب ترین برندهای تولیدکننده‌ی دیزل ژنراتور در جهان است. این دستگاه‌ها به دلیل کیفیت بالا، عملکرد قابل اعتماد و دوام طولانی مدت خود، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیزل ژنراتور کامینز چیست؟

ژنراتور دیزلی کامینز، مانند سایر دیزل ژنراتورها، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. موتور این دستگاه با سوخت گازوئیل کار کرده و انرژی مورد نیاز را فراهم می‌سازد.

این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است: موتور دیزل و ژنراتور. موتور دیزل کامینز با احتراق سوخت دیزل، انرژی مکانیکی تولید می‌کند و این انرژی توسط ژنراتور به برق تبدیل می‌شود. 

موتورهای دیزل کامینز به دلیل قدرت بالا، راندمان مناسب و دوام طولانی‌مدت خود شهرت دارند. ژنراتور کامینز از نوع سنکرون بوده و قابلیت همگام‌سازی با شبکه برق را دارد.

مزایای دیزل ژنراتور کامینز

  • دیزل ژنراتور کامینز با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شود.
  • این دستگاه‌ها عملکرد بسیار قابل اعتمادی دارند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • موتورهای دیزل کامینز راندمان بالایی داشته و مصرف سوخت آن‌ها نسبت به سایر موتورها کمتر است.
  • دیزل ژنراتورهای کامینز در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیازهای گوناگون مشتریان را برآورده سازند.

کاربردهای دیزل ژنراتور کامینز

با توجه به مزایای دیزل ژنراتور کامینز پاور آن‌ها به طور گسترده‌ به‌عنوان منابع تغذیه پشتیبان، منابع تامین کننده طولانی مدت و منابع تامین‌کننده جایگزین استفاده می‌شوند. همچنین این دیزل‌ ژنراتورها در پروژه‌های بزرگ نظیر مهندسی، نفت، برق و حمل و نقل استفاده می‌شوند.

جمع‌بندی نهایی

یکی از محصولات برجسته شرکت کامینز پاور همان‌طور که گفته شد دیزل ژنراتور کامینز است. این دیزل ژنراتور براساس توان، ظرفیت بار و دیگر ویژگی‌هایش مصارفی مختلفی دارد. می‌توان از آن‌ها برای مصارف خانگی، صنعت هواپیماسازی، قطارها و وسایل نقلیه سنگین و همچنین صنایع نظامی استفاده کرد.

جهت خرید این دیزل ژنراتور و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین این رشته در شرکت ماه نیرو تماس حاصل فرمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 


دیزل ژنراتور سایلنت

همان‌طور که می‌دانید دیزل ژنراتور سایلنت در مواقع بحرانی نیاز به برق و در مکان‌هایی که دسترسی به برق دشوار یا زمان‌بر است، برای تولید برق استفاده می‌شود. دیزل‌ژنراتورها با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، برق موردنیاز ساختمان را تأمین می‌کنند.

درباره دیزل ژنراتور سایلنت بیشتر بدانید

این دستگاه که به‌اختصار دیزل سایلنت نامیده می‌شود، در بخش‌های مهمی مانند بیمارستان و درمانگاه‌ها به کار برده می‌شود. دیزل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، دراین‌بین ژنراتورهای دیزلی آلودگی صوتی بیشتری نسبت به سایر ژنراتورها ایجاد می‌کنند. به همین دلیل استفاده از کانوپی یا صداخفه‌کن برای آن‌ها ضروری است.

کانوپی اتاقک فلزی نصب‌شده بر روی دیزل ژنراتور بوده که مانع از انتشار صوت به فضای بیرون می‌شود. دیزل ژنراتور بی‌صدا نبوده اما به دلیل استفاده از کانوپی نسبت به موتورهای معمولی آلودگی صوتی کمتری ایجاد می‌کند. در واقع به ترکیب کانوپی و دیزل ژنراتور معمولی، دیزل ژنراتور سایلنت گفته می‌شود.

انواع دیزل ژنراتور سایلنت

دیزل سایلنت انواع مختلفی دارد که باتوجه‌به تکنولوژی به‌کاررفته در آن، ابعاد، نوع طراحی و ساخت طبقه‌بندی می‌شوند. اما به‌طورکلی به دودسته ثابت و سیار تقسیم می‌شوند:

  • دیزل ژنراتور ثابت همان گونه که از نام آن مشخص است، در جایی ثابت شده و امکان حرکت‌دادن آن وجود ندارد.
  • دیزل ژنراتور سیار که به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن قابل جابه‌جایی و حرکت‌دادن است.

سخن پایانی

باتوجه‌به قطعی‌های برق بسیاری که در کشور ما به‌ویژه در فصول گرم سال اتفاق می‌افتد، فروش دیزل ژنراتورهای تولید برق به میزان زیادی افزایش‌یافته است.

شرکت صنعتی ماه نیرو تولیدکننده و تأمین‌کننده انواع دیزل ژنراتور سایلنت منطبق با استانداردهای به‌روز بین‌المللی است. درصورتی‌که قصد خرید ژنراتور را دارید توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با مشاوران ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید.